حذف گلوتن و کاهش بیماری طرز تهیه ی نان بدون گلوتن اموزش 👇🏻

ترتیلای ذرت از فیبر، آهن و مواد معدنی بالاتری نسبت به نان گندم برخوردار است.
مواد لازم برای تهیه نان ترتیلای ذرت:

آرد ذرت: ۳ فنجان
آب گرم:۱ فنجان
روغن خوراکی: ۱/۳ فنجان
بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

آرد، نمک و بیکینگ پودر را داخل کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید، میان آرد را گود کنید و روغن را داخل گودی بریزید و از اطراف کم کم مواد را مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند

سپس آب گرم را کم کم اضافه و مخلوط کنید.

مواد را مخلوط کنید و ورز دهید تا زمانی که دیگر خمیر به دست نچسبد.

خمیر را داخل کاسه‌ای که چرب کرده‌اید قرار دهید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید و ۱ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

پس از اینکه خمیر استراحت کرد و حجمش افزایش یافت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیرها را با کمک وردنه به قطر ۱۰ سانتیمتر پهن کنید.

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید، پس از اینکه داغ شد خمیر را داخل تابه گذاشته و کمی صبر کنید تا خمیر شروع به حباب زدن کند سپس برگردانید تا طرف دیگر نان نیز بپزد.

تمام نان‌ها را به همین صورت آماده کنید.

نکته: برای اینکه نان‌ها نرم بمانند داخل پارچه‌ای قرار دهید.

دسته‌بندی‌ها: روش های کنترل و درمانی,عوامل فروکش

برچسب‌ها: ,,

دیدگاه خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما در هیچ‌جا منتشر نخواهد شد.